اینتل و ای ام دی از روسیه اخراج شدند! (روسیه پردازنده ساز می شود؟!)
نوشته شده توسط : ali
این خبر برای ما جالب بود شما را نمی دانیم!. روسیه دیگر نمی خواهد از پردازنده های اینتل و ای ام دی در کامپیوترهای دولتی خود استفاده کند

این خبر برای ما جالب بود شما را نمی دانیم!. روسیه دیگر نمی خواهد از پردازنده های اینتل و ای ام دی در کامپیوترهای دولتی خود استفاده کند. بله درست شنیدید روسیه می گوید به پردازنده تولید اینتل و ای ام دی اطمینان ندارد و می خواهید از پردازنده تولید داخل به جای این پردازنده ها استفاده کند! (خدا به داد برسد). براساس اطلاعات منتشر شده قرار است چیپ ست Baikal جایگزین پردازنده کشور رقیب شود. محصولات اولیه شامل Baikal M و M/S است که براساس معماری 64 بیتی واحدهای پردازشی Cortex A-57 که ساخت کشور انگلیس است طراحی شده است که در فرکانس دو گیگاهرتز فعالیت می کنند.

هنوز اطلاعات دقیق در مورد دیگر ویژگی های این پردازنده منتشر نشده است و معلوم نیست که منتشر شود. این پردازنده در ابتدا در کامپیوترها دولتی استفاده شود. براساس براوردهای انجام شده در این بخش 700 هزار کامپیوتر شخصی با ارزش 500 میلیون دلار و 300 هزار کامپیوتر سرور با ارزش 800 میلیون به فروش می رسد که با در نظر گرفتن تعداد کل 5 میلیون دستگاه(مجموع کل کامپیوترهای موجود)، یک بازار مناسب با ارزش 3.5 میلیارد دلار را فراهم آورده است. به نظر می رسد درگیری این دو کشور حتی به بحث استفاده از فناوری های سخت افزاری هم رسیده است و روسیه می خواهد کلا مستقل شود! این پردازنده بوسیله شرکت T-Platforms و با همکاری شرکت Rostec and Rosnano طراحی شده است. اسم این پردازنده از نام دریاچه ای با این نام که عنوان عمیق ترین دریاچه آب شیرین دنیا را دارد گرفته شده است.

 
 




:: بازدید از این مطلب : 1385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: